ROZVOJ. Chceme maximálně podpořit dětskou zvídavost a tvořivost, vnitřní motivace žáků je naší metou.
RESPEKT, HODNOTY A BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ. Společně s dětmi tvoříme pravidla spolupráce a tolerujeme svou různorodost. Věříme, že v atmosféře vzájemného respektu budou naše výsledky růst. Děti se nebojí klást otázky.
KRITICKÉ MYŠLENÍ. Vedeme žáky k samostatnosti, učíme je přijímat výzvy a kultivovaně vyjádřit svůj názor.
KOMUNIKACE. Jsme českou školou v anglicky mluvícím světě. Podporujeme rozvoj vyjadřování v rodném jazyce, angličtina doplněná dalším výběrovým jazykem je přirozenou a zásadní součástí výuky.
JSME SOUČÁSTÍ PŘÍRODY. Ekologický přístup k životnímu prostředí patří mezi naše priority. Příroda je neformálním místem, kam přesunujeme i část výuky. Chráníme přírodní zdroje jako svého nejlepšího přítele.
AKTIVNÍ OBČANSTVÍ. Poznáváme své kořeny a místo, kde žijeme. Zapojujeme se do místního a regionálního rozvoje.
PEDAGOGOVÉ. Důraz na osobnostní i odborný rozvoj našich zaměstnanců a prostředí podporující týmovou spolupráci dotváří všechny principy uvedené výše.
PROFIL ABSOLVENTA
Orientuje se ve světě kolem sebe a ví, kam směřuje.
Je dobře jazykově vybavený.
Je zodpovědný za své jednání.
Zajímá se o své okolí a je aktivním občanem.
Umí pracovat v týmu a projevuje zájem o druhé.
Zná své silné stránky a pracuje cíleně na svém rozvoji.
Dovede kriticky přemýšlet a vhodně formulovat svůj vlastní názor.
Je schopen pracovat s informacemi.
NAŠE MISE
Metody RWCT jako přirozená součást výuky. Podporujeme metody kritického myšlení, projektové učení, rozvoj čtenářských strategií, diskuze, vedeme tandemové lekce.
Školní parlament. Tvořený zástupci žáků podporuje nejen vzájemnou komunikaci napříč školou, ale realizuje i celoškolní tematické a kreativní projekty.
Formy práce podporujících aktivní činnost žáků. Alternativní výukové pomůcky, moderní technologie, zážitková pedagogika – zejména v oblasti environmentální a etické výchovy.
Nadstandardní příprava v oblasti přípravy na přijímací zkoušky na SŠ. Přípravné semináře v rámci volitelných předmětů, individuální konzultace, týdenní přípravný výjezd před přijímacími zkouškami.
Posílení výuky cizích jazyků. Formou metody integrace do ostatních předmětů (CLIL), výjezdů do zahraničí, působením rodilého mluvčího na škole.
Výuka mimo budovu školy. Exkurze, vícedenní pobyty v přírodě (včetně lyžařských výjezdů, bruslení a dalších aktivit ve spolupráci se zřizovatelem), kulturní a sportovní projekty.
Externí programy zaměřené na prevenci sociálně patologických jevů. Doplňujeme mezitřídními projekty, komunitními setkáváními s rodiči, vícedenními výjezdy mimo školu apod.