FILOZOFIE ZŠ Sulice – kam směřujeme
- ROZVOJ
Naším hlavním cílem je všestranný rozvoj dětských osobností s důrazem na vnitřní motivaci. Chceme maximálně podpořit dětskou zvídavost a tvořivost.
- RESPEKT, HODNOTY A BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ
Společně s dětmi tvoříme pravidla spolupráce a tolerujeme svou různorodost. Věříme, že v atmosféře vzájemného respektu budou naše výsledky růst. Děti se nebojí klást otázky.
- KRITICKÉ MYŠLENÍ
Vedeme žáky k samostatnosti, učíme je přijímat výzvy a kultivovaně vyjádřit svůj názor.
- KOMUNIKACE
Jsme českou školou v anglicky mluvícím světě. Podporujeme rozvoj vyjadřování v rodném jazyce, angličtina doplněná dalším výběrovým jazykem je přirozenou a zásadní součástí výuky.
- JSME SOUČÁSTÍ PŘÍRODY
Ekologický přístup k životnímu prostředí patří mezi naše priority. Příroda je neformálním místem, kam přesunujeme i část výuky. Chráníme přírodní zdroje jako svého nejlepšího přítele.
- AKTIVNÍ OBČANSTVÍ
Poznáváme své kořeny a místo, kde žijeme. Zapojujeme se do místního a regionálního rozvoje.
- PEDAGOGOVÉ
Důraz na osobnostní rozvoj našich zaměstnanců a prostředí podporující týmovou spolupráci dotváří všechny principy uvedené výše.
Jak si představujeme absolventa ZŠ Sulice
- Orientuje se ve světě kolem sebe a ví, kam směřuje.
- Je dobře jazykově vybavený.
- Je zodpovědný za své jednání.
- Zajímá se o své okolí a je aktivním občanem.
- Umí pracovat v týmu a projevuje zájem o druhé.
- Zná své silné stránky a pracuje cíleně na svém rozvoji.
- Dovede kriticky přemýšlet a vhodně formulovat svůj vlastní názor.
- Je schopen pracovat s informacemi.
Jak toho chceme dosáhnout
- Zařazováním inovativních metod výuky – projektovým učením, metodami kritického myšlení RWCT, rozvojem čtenářských strategií, diskuzí a debatou, tematickou výukou v blocích při součinnosti učitelů.
- Využíváním metod a forem práce podporujících aktivní činnost žáků – alternativních výukových pomůcek, moderních technologií, zážitkové pedagogiky – zejména v oblasti environmentální a etické výchovy.
- Zohledňováním vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků a důsledným zajištěním individuálních podpůrných opatření. V říjnu 2018 se naše škola stala Centrem kolegiální podpory dětem se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Posílením výuky cizích jazyků formou metody integrace do ostatních předmětů (CLIL), výjezdů do zahraničí, působením rodilého mluvčího na škole.
- Pravidelným vyučováním mimo budovu školy – exkurze, vícedenní pobyty v přírodě (včetně lyžařských výjezdů, bruslení a dalších aktivit ve spolupráci se zřizovatelem), kulturní a sportovní projekty, zejména v oblasti přírodních věd.
- Důslednou přípravou na standardizované přijímací testy na střední školy a gymnázia (včetně víceletých).
- Realizací programů zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů, doplněných různorodými akcemi napříč školou (od drobných mezitřídních projektů, přes komunitní setkávání s rodiči až po vícedenní akce typu škola v přírodě).