Dějepis

Milí sedmáci,

výuka dějepisu bude probíhat následujícím způsobem. V rámci vaší domácí přípravy si řádně veďte sešity, které budou předmětem vašeho hodnocení. V sešitě budou vaše výpisky z učebnice (ideálně heslovitě, to nejdůležitější), účelem NENÍ opisovat učebnici!!! Z čeho si výpisky dělat, bude postupně zveřejňováno na tomto webu. Vzhled vašich poznámek nechám na vás, musí tam však být uveden nadpis kapitoly, ke které se váží (kvůli přehlednosti).

Dále mi budete průběžně zasílat vypracované pracovní listy, které se objeví na této stránce. Termín odevzdání je vždy za celý týden, a to do neděle do 20:00 na mail: p.durkech@seznam.cz. Za tyto pracovní listy budete následně také hodnoceni.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRÁCE NA TENTO TÝDEN (1. 6. až 5. 6.):

Tento týden se hlavně zaměříme na počátek 30. leté války. Pracovat budeme opět s portálem udatného národa českého a učebnicí. Veškeré další materiály naleznete na portálu ČT: https://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230061/video/ ) Tento týden nemusíte nic posílat.

Povinné:

  • Přečtěte si v učebnici str. 100 až 103 (kapitolu 30. letá válka už nečtěte)
  • Podívejte se na video: https://www.youtube.com/watch?v=quYXrpTItws
  • Přečtěte si texty: Měkký pád a Zimní král
  • Závěrečný kvíz

DOBROVOLNÁ videa k popravě 27 českých pánů:

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-popravy-27-ceskych-panu-21-cerven-152652

https://www.youtube.com/watch?v=LoTgffAPK2U

 

Texty: Zimní král a Měkký pád
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRÁCE Z MINULÉHO TÝDNE (25. 5. až 29. 5.):

Tento týden se hlavně zaměříme na Rudolfa II. a jeho vládu. Pracovat budeme opět s portálem udatného národa českého a učebnicí.

!!!Pro ty, co měli minule problém portál zprovoznit, prosím podívejte se, jestli náhodou nemáte na dané stránce blokovaný flash player!!!

Návod na povolení: https://helpx.adobe.com/cz/flash-player.html

Pokud by vám to i přes veškeré úsilí nešlo zprovoznit, využijte obrázky daných cvičení na konci tohoto příspěvku. Všechny videa jsou i na youtubu (zadáte název videa a za to dějiny udatného národa českého a najde vám to). V případě problému mi napište e-mail. Odpovědi na vytučněné otázky pošlete do soboty 30.5. do 18:00.

Úkoly místo naší úterní výuky:

Odkaz na portál: https://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230056/

  • Přečtěte si učebnici str. 98 až polovina str. 100 (Matyáše už číst nemusíte)
  • Otázky k četbě:

                      A) Jak se dostali Habsburkové na český trůn?

                      B) Kdo to byli jezuité a proč přišli do Prahy?

                      C) Co to byl tzv. Rudolfův majestát a v čem byl důležitý?

  • Podívejte se na video (Rudolf II.), potom si přečtěte dva kratičké texty (Milovník múz a Nemocný nešťastník).
  • Na základě těchto 3 zdrojů se zamyslete a zhodnoťte, jestli byl Rudolf II. dobrý panovník. Svůj názor ZDŮVODNĚTE (proč si to myslíte).
  • Na závěr si můžete udělat kvíz (dobrovolný).

Úkoly místo naší páteční výuky:

Odkaz na portál: https://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230057/

  • Přečtěte si kratičký text: Statečný Bruno
  • Podívejte se na video: Astronomové na dvoře Rudolfa II.
  • Zahrajte si hru: Jak je to?
  • Odpovězte na otázku: V čem byly v tehdejší středověké společnosti revoluční myšlenky některých astronomů? Jako např. Giordano Bruno, Tycho de Brahe nebo Johannes Kepler? Jak se k tomu stavěla církev?
  • Udělej si závěrečný kvíz (dobrovolné)

PRO MILOVNÍKY LEGEND A POVĚSTÍ (dobrovolné):

Odkaz na portál: https://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230058/

Proč vytvořil podle legendy Rabi Löw golema?

Co je to pogrom?

Jaké postavení měli Židé ve středověku?

Pro ty, co po veškeré snaze nezprovoznili portál
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------