Výchova k občanství

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ – (DVOU) TÝDENNÍ PLÁN (24.4. – 7.5.)

  1. „Kultura a umění“ – učebnice str. 40-42 (přečíst)
  2. Vybrat si nějakou exotickou zemi. Shromáždit co nejvíce informací o její kultuře – zpracovat formou prezentace (včetně obrázků s ukázkami).
  3. Definuj pojem „kýč“ – vyber si jakékoliv umění, které pro tebe znamená kýč. Pošli obrázek s krátkým popisem, proč jsi vybral právě tento.
  • Odeslat do 7.5.

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ – TÝDENNÍ PLÁN (3. 4. – 17.4.)

1) Vybrat si tři rozdílné země a popsat jejich Velikonoční tradice.

Např.: jak se slaví, jak probíhá den, typické jídlo, speciální aktivity, k čemu se daný svátek váže atd.

2) Učebnice str. 37-39 – přečíst si „Naši slavní předkové v běhu staletí“

  • Vybrat si jakoukoliv více či méně slavnou postavu z historie a napsat, proč je pro Vás daná osobnost důležitá, co ve svém životě významného udělala, čím se proslavila a proč Vás zaujala.
  • např.: lékaři, vynálezci, hudebníci, spisovatelé, herci, vládci, myslitelé, vědci…
  • Rozsah přibližně A5 (nechci informace typu Wikipedie) – vlastní názor a obhájení výběru

Oba úkoly zaslat do 17.4. (na vypracování máte dva týdny).

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ – TÝDENNÍ PLÁN (27.3. – 3. 4.)

Otázka k zamyšlení a zpracování: „Ovlivní nebo ovlivňuje současná situace koronaviru ekologii?“

  • Bude nebo má na současnou ekologickou / globální problematiku nějaký vliv?
  • Jaký? Proč? Na co?

Zkuste se nad touto otázkou zamyslet a napsat váš osobní názor (není potřeba k tomu vyhledávat jakékoliv podklady) – jedná se pouze o váš osobní názor.

  • Rozsah přibližně na A5
  • Hotové úvahy mi zašlete do 3.4.