Fyzika

/předešlá zadání  11.3. a 17.3. a 20.3.27.3./

týdenní plán 3.4. – 17.4.

Milé děti,
děkuji vám za odevzdané zápisky, úkoly i pracovní sešity. Moc mě váš zájem těší – doufám,
že vás to i baví. Tento týden máte velikonoční prázdniny, takže práce bude o něco méně
a můžete si víc hrát 🙂 na splnění máte čas do 16.4.
Chcete-li doplnit ještě některé starší úkoly, odkazy na zadání jsou nahoře)

Máte jeden kreativní a jeden „vědecký“ úkol.
Oba zdokumentujte, posíláte 2 fotky na e-mail.

1. Kreativní
Vyrobíte si jeden vlastní měřič času. Vyberte si, který:

kyvadlo  https://edu.ceskatelevize.cz/kyvadlo-delka-kyvu-kyvadla-5e441a11f2ae77328d0a67a1
vodní hodiny  https://edu.ceskatelevize.cz/jak-si-vyrobit-vodni-hodiny-5e441a64f2ae77328d0a6bdb
přesýpací hodiny  https://www.zkouknito.cz/video_133703_

Napadá vás jiný nástroj na měření času, který umíte sami vyrobit? Jděte do toho!

2. Vědecký úkol
Měření teploty vzduchu v průběhu času

Měřit teplotu jistě umíte, takže si to vyzkoušíte.
Po 4 dny měřte ve stejnou hodinu teplotu na stejném místě u vašeho domu, za oknem bytu. Kdo máte
meteostanici, můžete odečíst hodnoty i později.
Měření provádějte ráno v 8(9),  ve 14 a  večer ve 20, zaznamenávejte si do tabulky.
Až dokončíte vyneste graf závislosti teploty na čase, podobně jako je to v pracovním sešitě na str.17.
Svislá osa teplota °C, vodorovná osa čas, čtverečkovaný papír.
Váš graf bude delší, než je ten v prac.sešitě – vynášejte proto po šířce papíru, dílky na ose času budou
menší než ty na ose teploty. Graf se musí vejít na A4 a musí vyplnit alespoň třetinu plochy.
Je to měření, takže zapíšete:
kdo měřil, kde měřil, podmínky stanoviště (světová strana, které patro), použité pomůcky.
Na papír s grafem překreslíte tabulku s naměřenými hodnotami.
Každé měření by mělo mít závěr = zjištění, ke kterému jste došli, co jste zjistili, zapište vlastními slovy.

do 16.4. odevzdáváte:
1 fotografii vlastního měřiče času
1 fotografii stránky se záznamem Měření teploty v čase